وصیت نامه شهید عبدالرحمن مرغیان دزفولی

بسم الله الرحمن الرحیم

وصیتنامه پاسدار رشید اسلام

شهید عبدالرحمن مرغیان فرزند عبدالمحمد

کل نفس ذائقه الموت

با سلام و درود خدا بر پیامبران خصوصاً حضرت محمد صل الله علیه و آله و جانشینان برحقش و با درود خدا بر امام امت نائب بر حق امام زمان (عج) و با سلام بر ملت غیور ایران خصوصاً خانواده محترم شهدا و با سلام خدمت خانواده عزیزم خصوصاً مادر گرامیم.

می دانم که هم اکنون که مشغول خواندن این وصیت نامه هستید چشمان شما اشکبار می گردد چون این طبیعت هر فردی است که هر وقت شخصی از میان جمعی برود دیگران را اندوهگین می کند، اما همانطور که در بالا اشاره کردم هر نفسی مزه مرگ را خواهد چشید، یکی در جوانی و یکی در پیری، یکی در اثر تصادف و دیگری در اثر مریضی، اما چه مرگی بالاتر از شهادت می تواند باشد آن هم در راه معبود خود.

پس مادرم ......

ادامه مــطلب
وصیت نامه سردار شهید الیاس موحد

بسم الله  الرحمن الرحیم

من خود را كوچك تر از آن می بینم كه بازماندگان و دیگر افراد را وصیت و سفارش نمایم زیرا هنگامی باید دیگران را سفارش نمود كه خود پا به میدان عمل نهاده و مسئولیت اسلامی بودن و مطیع امرخدا بودن را به انجام رسانیده باشی ولی من هرچه به توشه ای كه برای آخرت اندوخته ام می نگرم عملی را كه شایسته ی عرضه نمودن به پیشگاه خداوند متعال داشته باشد تا به آن افتخار و مباهات ورزم، نمی یابم.

... 

 

ادامه مــطلب
وصیت نامه سردار شهید سعید درفشان

 

وصیت نامه سردار شهید سعید درفشان

  بسم الله الرحمن الرحيم
بنام خدا، بنام مولا، بنام معبود، بنام او كه خرد را آفريد و بنام او كه عشق را آفريد و بنام او كه انسان را آفريد تا بنده و مطيع او باشد و بنام او كه انسانهاى خاص را مطيع، و ولى خود قرار داد و بنام او كه يادش و ذكرش قلوب را منقلب كند و بنام او كه آتش عشقش تمامى دنيا و مظاهرش را بسوزاند و بنام او كه مونس دل مومنان و پناه بى پناهان، آرام بخش دل راز داران، آمال و هدف عارفين و معشوق و مقصود شهيدان است. سلام و درود بر پيامبر عظيم الشان امين خدا حضرت محمد مصطفى(ص) سلام بر او كه پيام خدا را براى نجات محرومان و عرق شدگان در فساد دنيوى به ما رساند و آيين و رسم  بندگى الله را به ما فهماند. سلام بر ائمه معصومين صلوات الله و سلامه عليهم اجمعين كه روش زيستن براى خدا و طريق سير الى الله را به آموختند و بنام و بياد او كه منجى انسانها و مرهم دلسوختگان اميد مستضعفان مهدى (عج) و درود بر امام مستضعفان و او كه به كالبد فسرده ما با دم مسيحائيش روح و زندگى بخشيد و حياتى دوباره بخشيد. سلام بر پدر و مادر كه رحمت و مغفرت خدا بر آنان باد سلام بر تمامى مادران شهداء سلام بر مادر محمد رضا كه مادرم بود و سلام بر مادر منصور كه اسطوره مقاومت است و سلام بر مادر پيرزاده و سلام بر مادر فرج و سلام بر تمامى برادران و خواهرانم و سلام بر تمامى برادران مسجد جزايرى آنان كه با عملشان عشق و اسلام را به من آموختند و سلام به برادر عزيز و معلمم عمو حميد، او كه وسيله خيرى در راه من بود و خداوند سبحان به لطف و كرم بى نهايتش او را وسيله هدايت من قرار داد و سلام بر تمامى برادران كانون آنان كه اخلاص، تواضع و تقوا را به من آموختند و سلام بر برادران مدرسه امام آنان كه علو عمل را توأما آموختند. ( يك سرى نذرهايى دارم كه انجام نداده‌ام)

1-  34 نماز دو ركعتى جهت طلب فرج امام زمان(عج)
16 -2
بار خواندن زيارت عاشورا
10 -3 نماز دو ركعتى جهت توسل به امام رضا(ع)
 
20 -4روز روزه كه امسال نگرفته ام
 
2 -5سال روزه و 2 سال نماز
 
6- تمامى وسايل كه در خانه (از نظر نظامى دارم) و مربوط به سپاه مى باشد تحويل سپاه بدهيد.

 

در آخر وصيت من همان وصيت برادر عزيزم محمدرضا است. از پدر و مادرم و خواهرانم و تمامى دوستان و آشنايان مى‌خواهم كه اگر غيبتى كردم و يا تهمتى زده‌ام ببخشيد كه سخت به بخشش آنها محتاجم.  

  سعید درفشان

بخشی از وصیت نامه سردار شهید سید احمد رحیمی

حمد و سپاس خداوند متعال را كه با عنايت خاصه اش به ملت ايران تهصت اسلام و جمهوري اسلامي را ارزاني داشت. قلب هاي متفرق را متحد ساخت. و زنگار قلوب جوانان اين كشور را زدود و با صبغه الله رنگ آميزي كرد. پروردگارا تو را سپاس گزارم كه توفيق شركت در عمليات را به من عنايت فرمودي تا بدين وسيله ناخالصي ها و تبعات معاصي را از قلبم بزدايي. بار خدايا اگر صلاح مي داني به تنها آرزوي مانده بر دلم يعني شهادت في سبيل الله نيز جامه عمل بپوشان. سخني با همه آنان كه مرا مي شناسند. تقواي خدا پيشه كنيد و خانه دل را براي او خلوت كنيد. وقتي دل از ياد خدا غافل شد، آنگاه خدا شيطان مي گردد و شما را تباه مي كند. مطالعه در كتاب قلب سليم و گناهان كبيره را به جوانان پيشنهاد مي كنم اميدوارم از آن غافل نشويد. سفارش مي كنم شما را به تبعيت از امام امت كه به راستي موهبتي آشكار از سوي خداست برهمه جهانيان اگر تمسك به فرمايشات ايشان در جامعه رو به تحليل نرود يقيناً اين مملكت شكست نخواهد خورد. مادر، همسر، خواهران و برادران و دوستانم را به خدا مي سپارم و از همه كساني كه مرا مي شناسند طلب عفو مي كنم.

وصیت نامه سردار شهید حمید قبادی نیا

وصیت‌نامه اول

بسم الله الرحمن الرحیم

شکر خدا را به جا، که راه انبیاء را با حجتى چون خمینى به ما نشان داد. حمد سپاس خدا را که ما را در انتخاب چنین راهى یارى و توان داد. خدایا تو را به حجتت، به خلیفه روى زمینت، خمینى کبیر قسمت می دهم از سر گناهان من حقیر، من عاجز بگذر و راضى مشو مرا که به یگانگیت اعتراف دارم و صادقانه و از روى عشق به تو سر سجده می گذارم از خود برانى.

خدایا امیدوارم که مرا به درگاهت بپذیرى و با شهداى صدر اسلام محشور بگردانى.

خدمت خانواده ارجمند سلام عرض می کنم انشاءالله که کشته شدن مرا با صبر و توکل به خداى کریم تحمل کنید و آنچنان کنید که شایسته یک خانواده مسلمان است آنچنان شکرگذارى که دشمن خوار اسلام در انقلاب خوارتر و دوستان ما شاد و مصمم تر براى ادامه انقلاب شوند. من به آرزوى خود رسیده‌ام آرزویى که از زمان به سپاه آمدن عملا در پى آن بودم.

پدر، مادر، مادربزرگ مهربانم از شما انتظار دارم که خواهر و برادرانم را به این راه تشویق کنید و هر کدامشان که راه خلاف اسلام و امام را پیش گرفتند اگر هدایت نشدند از خود برانید شما را وصیت میکنم به اطاعت از ولایت فقیه از خمینى کبیرمان واى اگر قدر این رهبر را ندانید، بترسید از آن روز.

سلام مرا به همه اقوام، دوستان و آشنایان برسانید و حلالى بطلبید و خودتان هم مرا حلال کنید. امیدوارم که با انتخاب این راه و کشته شدن در این راه جبران زحمات شما را کرده باشم.

اناالله مع الصابرین

حمید قبادى نیا ۲۹/۳/۶۰

 

وصیت نامه دوم

بسم رب الشهدا و الصدیقین

به نام خدا و بیاد خونین کفنانمان

خدمت برادران پاسدارم سلام عرض می کنم امیدوارم همچنان مقاوم و استوار باشید که یقین دارم هستید نمى‌دانم چرا حرفى براى گفتن ندارم شاید دلیلش این باشد که شما الگوى همه چیز هستید.
ایمان،اخلاص، شهامت، شجاعت، صبر، استقامت، گذشت، ایثار، وفادارى و فداکارى.

به هر جهت به وجودتان افتخار میکنم و به خودم مى‌بالم که مدتى با شما بودم، برادران اطاعت از امام را فراموش نکنید که رمز پیروزیمان است.


درود به رهبر به حق محرومان امام خمینى

درود به روحانیت اصیل و مبارز

الیس الصبح بقریب

والسلام

 

+ نوشته شـــده در 3 / 2 / 1391برچسب:,ساعــت10:28 تــوسط بیسیم چی |
بخشی از وصیت نامه شهید سعید سکوند

 

خواهرم!

با حجاب خود مشت محکم بر دهان آمریکا  و تمامی جهانخواران

 

دنیا  بزن که حجاب تو از خون من کوبنده تر است.

+ نوشته شـــده در 11 / 1 / 1391برچسب:,ساعــت15:59 تــوسط بیسیم چی |
بخشی از وصیت نامه شهید محمد علی شاهمرادی

ای متعهدان و ای روشنفکران !!!

ما خون خویش را نثار کردیم تا خون شما رنگ گیرد.

ما تاریکی و دشواری را بر خود پذیرفتیم تا راه شما روشن شود.

ما جان خود را چون جرقه ای در این راه دادیم تا آسمان شما مهتابی شود.

و اینک

 اگر از این پس تباهی پدید آمد باید بر شما افسوس خورد.

بر شما باید گریست.

مراقب خود و جامعه خود و وظیفه و تعهد خود باشید تا حماسه تان را از ذهن شما

 بیرون نکنند و روح قدرتمندتان را از شما نگیرند.

بخشی از وصیت نامه شهید سید حسین روح الامین

اي عزيزان از مال دنيا دست برداريد و به خدا فكر كنيد، ما از خاك آمده ايم و به خاك بازمي گرديم، هرچه هست، دست خداست و هرچه صلاح او است همان است، خداوند در اين دنيا بسيار آزمايش خواهد كرد. اين نعمتها را براي آزمايش ما قرار داده است مواظب باشيم كه از اين آزمايشات سربلند بيرون بيائيم. اي دوستان به دنبال شناخت اسلام برويد اگر اسلام را شناختيد، اگر امام (ره) را شناختيد، به آنچه كه مي خواهيد مي رسيد، به خدا فكر كنيد و به فرداي قيامت، به آن آتش جهنم و نعمتهاي خدا در بهشت، دست از مال دنيا و هواهاي نفساني برداريد...

اي مردمي كه در صحنه هستيد به گلزار شهدا برويد و از اين عزيزان درس بياموزيد. و فرزندان خود را چون اينان بزرگ كنيد، در نمازجمعه ها مرتب شركت كنيد، نه فقط به عنوان يك نفر حاضر در نماز به خطبه ها گوش كنيد راه و روش اسلام را ياد بگيريد و سعي كنيد در سياست دخالت كنيد و ببينيد در مملكتتان چه مي گذرد.
من نمي دانم چه بگويم چون مي دانم دنيا هيج ارزشي ندارد و تنها سفارشم اين است كه دست از ياري امام (ره) برنداريد و در جنگ شركت كنيد به مستضعفين كمك كنيد و دست نوازش بر سر آنان بكشيد....

بخشی از وصیت نامه شهید محمود سهرابی

...ای جوانان! نکندکه در رختخواب ذلت بمیرید که حسین علیه السلام آگاهانه درمیدان نبرد شهید شد و مبادا در غفلت بمیرید که علی علیه السلام در محراب عبادت شهید شد.

ای مادر و مادران دیگر! مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه خودداری کنید که فردا در محضر خدا نمی توانید به زینب علیها سلام که 72شهید را تحمل نمود، جواب بدهید و چون مادر وهب از یاران حسین علیه السلام باشید که وقتی سرفرزندش را به سویش پرتاب کردند، نگرفت و گفت: « من سری راکه در راه خدا داده ام پس نمی گیرم».

خواهران عزیز! حجاب یکی از مسائل مهم اسلامی و از واجبات است. مبادا حجاب اسلامی را فراموش کنید که خواهرم! حجاب تو کوبنده تر از خون سرخ من است.

مادرم،برادرم و خواهرم! قامتتان را بلند گیرید و استوار بایستید و ندای الله اکبر و خمینی رهبر سر دهید و سخن شهیدان راه خدا را به گوش مردم برسانید که سخن ما پیروی کردن از خدا و قرآن و خمینی کبیر است.

سخن ما آگاهانه زیستن است و آگاهانه مردن.

بخشی از وصیت نامه غواص شهید عباس منتخبی

 ...اینک که قلم به دست گرفته ام تابه اولین و آخرین یادگاری خود اقدام کنم اشک شوق در چشمانم حلقه زده است. لحظات شورانگیز و روحانی است. در چهره هر یک ازبرادران نور صفا و صمیمیت و اخلاص نمایان است. گویی اینان به سوی مرگ نمی روند که جان فشانان درحرکت اند. مرگ نیست حیاتی است جاودانه، تولدی است از نو و زیستنی است روحانی. هر چند که مرا لیاقت چنین مرگی نیست ولی لبانم زمزمه می کند «اللهم ارزقنا توفیق الشهادة فی سبیلک». جانم در تلاطم است گویی این سرزمین کربلا و عاشورا است، صدای «هل من ناصرینصرنی» حسین(علیه السلام) هنوز به گوش ها می رسد و از وجودم ندا برمی خیزد «لبیک یاخمینی» با این ندا فانوس خاموش قلبم با نور الهی روشنی تازه می گیرد و جانم به سوی معبود به اوج درمی آید.

عباس منتخبی2/10/1365

+ نوشته شـــده در 8 / 1 / 1391برچسب:,ساعــت9:50 تــوسط بیسیم چی |
بخشی از وصیت نامه شهید برونسی

شما ای زن،چون زینب کبری(س)فرزندانم را هم پدری کن هم مادری،مادری که اسلام می گوید.برای چندمین بار می گویم هرکس آمد و گفت که فرزند بی بابا نمی خواهم باید بر دهانش بزنید.همسر عزیزم ،شما هفت فرزند دارید باید آنان را همان گونه که اسلام می گوید تربیت کنید. هروقت خواستید  پسرانم را داماد کنید، یک دختر مؤمن بگیرید.اگر در راه خدا شهید شدم حتما تا شما را به بهشت نروم خودم وارد بهشت نمی شوم.از شما و پدر و مادرم می خواهم مرا حلال کنند.

بخشی از وصیت نامه شهید نور علی شوشتری

دیروز ازهرچه بودگذشتیم،امروزازهرچه بودیم گذشتیم. آنجاپشت خاکریزبودیم و اینجادرپناه میز. دیروزدنبال گمنامی بودیم و امروزمواظبیم ناممان گم نشود. جبهه بوی ایمان میداد و اینجاایمانمان بومیدهد. آنجا بر درب اتاقمان مینوشتیم یاحسین فرماندهی از آن توست؛ الان مینویسیم بدون هماهنگی واردنشوید.

 الهی نصیرمان باش تابصیرگردیم، بصیرمان کن تا ازمسیر بر نگردیم. آزادمان کن تا اسیرنگردیم.

بخشی از وصیت نامه شهید جمشید عشایری

 

خواهران گرامی!

پیام خون شهدا، حفظ و پاسداری از

حرمت خون شهیدان است.

با حفظ حجاب خود یکی از پاسداران خون شهدا باشید.

بخشی از وصیت نامه شهید جواد شفیعی پور

کاری نکنید که در سیل خون پاک و جوشان و خروشان کسانی

 که برای برقراری احکام الهی و نجات بخش

اسلام ریخته شد، غرق شوید 

 و کسی نتواند شما را نجات دهد!

+ نوشته شـــده در 7 / 1 / 1391برچسب:,ساعــت23:9 تــوسط بیسیم چی |